۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۹

مدیر دفتر کشاورزی مرکز آمار ایران:

۲۸۰ قلم در سرشماری کشاورزی مورد پرسش قرار می‌گیرد

۲۸۰ قلم در سرشماری کشاورزی مورد پرسش قرار می‌گیرد

مدیر دفتر کشاورزی مرکز آمار ایران گفت: در سرشماری کشاورزی ۲۸۰ قلم آماری مورد پرسش قرار می‌گیرد. در این خصوص ۷ تا ۸ قلم در حوزه پرورش زنبور عسل بوده که از داده‌های وزارت جهاد استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز شنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳ نشست خبری مرکز آمار ایران در خصوص سرشماری کشاورزی با حضور غلامرضا گودرزی، رئیس مرکز برگزار شد.

ابوطالب عزیزی، مدیر دفتر کشاورزی مرکز آمار ایران در این نشست به آیتم‌های مورد بررسی در سرشماری کشاورزی آبان ماه اشاره و عنوان کرد: ۲۸۰ قلم آماری مورد پرسش قرار می‌گیرد. در این خصوص ۷ تا ۸ قلم در حوزه پرورش زنبور عسل از داده‌های وزارت جهاد کشاورزی استفاده خواهد شد.

وی افزود: اعم فعالیت بخش کشاورزی که در واقع ۹۵ درصد ارزش افزوده آن را شامل می‌شود مربوط به امور زراعت، دام و باغداری است. در این خصوص ۱۵ هزار پرسشگر با مراجعه به بهره برداران آمارهای مورد نیاز را جمع‌آوری می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ میلیون بهره بردار و ۱۰۰ هزار واحد کارگاهی در کشور فعالیت دارند که باید گفت ۹۰ درصد بهره برداران در روستا ساکن هستند.

وی اضافه کرد: در بخش تولیدات گلخانه‌ای هم پرسش‌های کلی پیگیری می‌شود. ابتدا آمارگیری شده و در نهایت با نمونه‌گیری به طور تفصیلی اطلاعات کسب می‌شود.

مدیر دفتر کشاورزی مرکز آمار ایران اظهار کرد: پس از تکمیل اطلاعات، کنترل بعدی انجام می‌شود تا در صورت بروز خطا موضوع مجدد انجام شود.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه‌های گذشته باید گفت این اعتماد از سوی کشاورزان به مرکز آمار ایران وجود دارد زیرا به طور مستمر در مقیاس‌های بزرگ این آمارگیری انجام شده و نتایج نشان می‌دهد مخاطبان اعتماد داشته و اطلاعات درست در اختیار مأموران آماری قرار می‌دهند.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام رئیس مرکز آمار ایران سرشماری کشاورزی ۱۲ آبان امسال به طور رسمی آغاز خواهد شد.

کد خبر 6254364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha